Actualizado el 21/05/2021 12:14 Compartir
Mallorca fa un pas més en la seva estratègia turística a través de la signatura d'un conveni amb SEGITTUR, segons el qual el Consell Insular de Mallorca s'estableix com a antena de les Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI) i assumeix tasques de coordinació i impuls de projectes d'innovació i tecnologia turística de l'illa.
La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i el president de SEGITTUR, Enrique Martínez, han signat un conveni de col·laboració que fa de la institució insular una finestreta única a través de la qual generar estratègies, impulsar projectes i validar noves incorporacions a la xarxa DTI.
A través d'aquest conveni de col·laboració, la institució insular es compromet a desenvolupar en l'àmbit territorial de Mallorca el projecte Destinació Turística Intel·ligent. Cal tenir en compte que el Consell, amb les seves competències en matèria de turisme, és un dels coordinadors fonamentals i principals impulsors de la xarxa turística de l'illa.
Les dues parts signants posaran en marxa i desenvoluparan activitats conjuntes de generació i transferència de coneixement, així com accions de suport als projectes i iniciatives en cooperació i centrades en generar nous models de gestió basats en la intel·ligència turística, la sostenibilitat i l'impuls de la recerca, el desenvolupament i la innovació (R+D+I).
Projectes a desenvolupar
Alguns dels projectes que SEGITTUR i Consell duran a terme són els següents:
1. Programa de treball conjunt i coordinat en matèria de DTI que permeti que el Consell de Mallorca sigui reconegut com a «Finestreta única» per a tots aquells destins interessats en aplicar el concepte DTI.
2. Disseny i implementació d'un procés pel qual el Consell de Mallorca validarà els destins mallorquins que vulguin accedir als serveis de suport tècnic de SEGITTUR.
3. Dissenyar, crear o promoure programes d'assistència tècnica, formació i capacitació conjunta, realització de conferències i seminaris especialitzats per a la difusió del model de Destinacions Turístiques Intel·ligents a l'illa de Mallorca.
4. Foment de la implementació de la metodologia de Diagnòstic i Pla d'Acció de Destinació Turística Intel·ligent de la Secretaria d'Estat de Turisme entre les destinacions de Mallorca, així com d'aquelles altres eines necessàries per a consolidar el seu desenvolupament en els destins participants.
5. Realització conjunta d'actes de difusió de la participació dels destins mallorquins en el projecte i disseny conjunt d'un programa de formació dirigit a tècnics de les destinacions turístiques de Mallorca.
6. Disseny d'un procediment de publicació de resultats obtinguts en les diferents actuacions realitzades en destins de Mallorca (model «casos d'èxit»).
7. Intercanvi d'eines i projectes desenvolupats pel Consell de Mallorca o SEGITTUR, per a ser testats en destinacions de l'illa i en destinacions d'altres regions.
8. Publicació, presentació i difusió de manera conjunta els resultats dels treballs realitzats en matèria de Destinació Turística Intel·ligent que es desenvolupin a Mallorca, i que posin de manifest aquelles bones pràctiques identificades en matèria de governança, sostenibilitat, tecnologia, innovació i accessibilitat.
9. Intercanvi d'experiències i projectes relacionats amb l'enfortiment de les habilitats i competències del talent humà vinculat al turisme a Mallorca, en funció de les noves demandes del sector i la generació d'ocupació.
Salud implanta en toda Baleares el Programa de Cribado Poblacional de Cáncer de Cérvix
Educació impulsa los estudios musicales y transforma el CEIP Poeta Villangómez de Eivissa en un centro integrado de Enseñanzas Elementales de Música
La Conselleria destina 126.583 € al proyecto 'Labora', de Cáritas Diocesana de Mallorca, que atiende a 25 personas en situación de vulnerabilidad
El Govern impulsa la mejora del torrente de Caimari para reforzar la seguridad frente a inundaciones
Ocho chefs con estrella Michelin piden a la presidenta Prohens apostar por eventos que pongan en valor la gastronomía y la alta cocina de las Illes Balears
Detenido un varón por agredir violentamente a otro hombre provocándole varias fracturas
La Guardia Civil ha investigado a una mujer por un delito de hurto valorado en más de 1.100 euros en el Duty Free del Aeropuerto
El Servicio de Salud abonará en la nómina de marzo 20,6 M€ de los atrasos de 2025 de la subida salarial del 2,5 %
El Govern mejora el servicio de bus TIB con el incremento de frecuencias en los nuevos horarios de verano a partir de este viernes
El Ayuntamiento de Manacor inicia las obras de restauración del talud entre la calle Sant Lluís y el paseo del Riuet de Porto Cristo
El Govern insta al MITECO a que concrete definitivamente su propuesta sobre los campos de boyas ecológicas
La asociación de fabricantes de tejas y ladrillos de PIMEM mantiene precios ante el alza de la energía
El Govern abre una nueva convocatoria de ayudas por valor de 3,9 millones de euros para el sector industrial
El Govern invierte cerca de 2 millones de euros en la modernización del alcantarillado de Alcúdia
La presidenta Prohens presenta el proyecto de la nueva línea de metro de Palma hasta el Hospital Universitario Son Espases
PSIB-PSOE: 'Celebramos que el Govern asuma gran parte del escudo social socialista para hacer frente a los efectos de la guerra en Irán'
El Govern se reúne con los portavoces parlamentarios con el objetivo de analizar las propuestas para paliar los efectos económicos en las Illes Balears del conflicto en Oriente Medio
La digitalización transforma la educación y el trabajo
El Govern y los consejos insulares refuerzan la coordinación en materia de inspección pesquera con la primera reunión anual para preparar el programa de vigilancia de 2026
Copyright © noticiasmallorca.es es una marca registrada. Todos los derechos reservados.