Economía

Mallorca impulsa el turisme cinematogràfic

Mallorca impulsa el turisme cinematogràfic

Actualizado el 25/01/2019 05:55                Compartir

Mallorca s'ha presentat aquest dijous a FITUR com impulsora del turisme de cinema. A la roda de premsa, Balears, una destinació sostenible, el conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, ha destacat que amb l’impuls d’aquest producte turístic “contribuïm a generar un turisme sostenible, divulgador de la nostra cultura, tradicions i entorn natural”. Bonet ha explicat també que aquesta és una oferta “amb capacitat de promocionar-nos com a destinació turística de qualitat i impulsora de la desestacionalització”.

En aquest context, la Fundació Mallorca Turisme del Consell ha organitzat unes jornades amb els principals promotors cinematogràfics, congregant a responsables dels casos de major èxit internacional.

Mitjançant la Mallorca Film Commission, les ponències s'han dut a terme en el context FITUR cinema, l'espai expositiu monogràfic que la fira ha atorgat a la indústria audiovisual, des de la perspectiva de les sinergies que crea amb la turística.

Aquesta és la primera edició de FITUR en la qual el Consell Mallorca es presenta com a responsable de la promoció turística, després de l'assumpció de les competències el passat 2018.

L'estratègia prevista per a la marca Mallorca es basa en un model sostenible, desestacionalizador, que asseguri la rendibilitat empresarial i el benestar social.

Des de la Fundació s'han organitzat 74 accions promocionals i es tindrà presència activa en 37 fires al llarg d'aquest 2019. Per primera vegada també, l'illa comptarà amb estand propi en les fires més importants, com ITB a Berlín i World Travel Market de Londres.

Green Film Shooting

De forma paral·lela, el Consell de Mallorca també potència i facilita que les empreses del sector audiovisual es sumin al corrent Green Film Shooting, que té la finalitat de fomentar l’illa com a destinació de rodatges sostenibles.

Cal destacar que Mallorca es va consolidant com a plató de rodatges. Mostra d'això són les produccions que ha anat albergant l'illa al llarg dels últims anys, destacant algunes d'elles com L'Infiltrat (BBC) en 2016, o la sèrie de Netflix Turn up Charlie el passat 2018, per posar alguns exemples.

Les sinergies turisme i cinema són, per al Consell de Mallorca, una aposta ferma que permet, a més, consolidar una indústria, l'audiovisual, especialment susceptible d'aplicar criteris sostenibles en el seu desenvolupament, mitjançant la priorització de productes ecològics i locals, el consum energètic sostenible o la utilització d'un transport que minimitzi la petjada de carboni, entre les accions més destacades.


Comentarios

Ahora en portada
Noticias Mallorca