Actualizado el 25/11/2019 12:24 Compartir
«Enguany la campanya que impulsa el Consell de Mallorca pel 25N ens convida a reaccionar davant les violències masclistes. Per això, es posa l'accent en saber detectar la violència i no mirar cap a una altra banda, per això convidam a tots els veïns i veïnes de Mallorca, a totes les entitats, associacions, clubs esportius, etc., a reaccionar i fer front a les violències masclistes, a acompanyar les dones que pateixen violència i a aïllar els violents. Per això, Davant les violències Masclistes, #Reaccionem, i convidam tothom a reaccionar», ha apuntat la presidenta Cladera durant la lectura.
Amb la lectura d'aquest manifest, el Consell de Mallorca ha refermat el seu compromís a posar fi a totes les formes de discriminació contra totes les dones i nines, impulsar mesures del Pacte d'Estat contra les violències masclistes, a treballar amb els altres ajuntaments i institucions a la Comissió Sectorial per una Mallorca Lliure de Violències Masclistes, a donar suport a les associacions de dones i al moviment feminista de l'illa i a construir una Mallorca Feminista i Lliure de Violències Masclistes.
Aquest manifest s'ha distribuït a tots els ajuntaments de Mallorca perquè el duguin a les respectives plenàries i es llenci un missatge unitari a tot Mallorca contra les violències masclistes i el compromís de les institucions illenques.
També avui hi ha penjada a la façana dels edificis del Consell (Palau Reial, Misericòrdia, Llar de Joventut i Infància, Institut Mallorquí d'Afers Socials i als espais de dones d'Inca, Manacor, Felanitx, sa Pobla i Palma) una banderola amb el lema «Davant les Violències Masclistes #Reaccionem». Una banderola que també s'ha repartit per tots els ajuntaments, nuclis de població o llogarets perquè Mallorca s'ompli del mateix missatge.
Durant l'acte també s'ha projectat un vídeo de l'acte central de la campanya del Consell de Mallorca per al 25N d'enguany, que ha consistit en una representació teatral a diversos trajectes de tren i metro, on dues actrius simulaven una conversa quotidiana entre amigues que es troben durant un trajecte, en què els espectadors eren advertits de situacions, actituds i reaccions que fan estar alerta de situacions de violències masclistes. En aquests enllaçs hi ha els vídeos: https://youtu.be/iLL7zpEQJPs, https://youtu.be/JRzcOA2jOMw.
D'altra banda, la seu del Consell també allotja aquests dies la instal·lació "Les Guerreres", un muntatge que forma part de l'exposició "MIRADES AMB EMPREMTA – Art Visual en Prevenció i Contra la Violència de Gènere" de l'artista Rosa Gallego i que ha organitzat l'Institut Balear de la Dona.
La campanya es difon mitjançant les xarxes socials del Consell de Mallorca i dels ajuntaments amb el hashtag #Reaccionem.
A banda d'aquestes accions, el Consell també ha organitzat de manera coordinada amb els ajuntaments altres accions perquè tots els municipis que vulguin participin en la commemoració del 25N i tenguin a la seva disposició el material de la campanya, com el repartiment de les banderoles i material de difusió i tallers i conferències a través de l'Escola Genèrica del Consell de Mallorca fins al mes de desembre als diversos municipis.
Baleares y Canarias refuerzan su cooperación para avanzar en soluciones comunes para el sector primario
La Orquesta Sinfónica Illes Balears actuará en el Teatro Cervantes de Málaga los días 9 y 10 de abril de 2026
La contratación crece en todas las islas y alcanza los 32.805 contratos en marzo, un 12,2 % más que hace un año
Abierta la convocatoria de becas y ayudas al estudio 2026-2027: requisitos y solicitud
Consumo activa la web para gestionar las suplantaciones de identidad en el juego online durante la campaña de la Renta
La campaña de la renta del ejercicio 2025 se inicia mañana con 24 deducciones autonómicas en las Illes Balears
La Policía Nacional detiene a tres hombres por dañar un inmueble para tratar de ocuparlo
La Policía Nacional detiene a un joven por conducir de forma temeraria careciendo de permiso de conducir
El Consell de Mallorca celebra el Día Mundial de la Actividad Física y la Salud con la lectura de un manifiesto conjunto entre entidades
El Govern pone en marcha el Curso de capacitación para oficiales de policía local con 16 agentes de Mallorca y Menorca
Se reforzará en los próximos meses la presencia del producto agroalimentario local en las ferias de las Illes Balears
Educació ejecuta obras de emergencia en el CEIP Can Misses de Eivissa por valor de más de 115.000 euros para reparar los daños de la DANA
Son Espases es un referente en la aplicación de los últimos avances en cardiología
Impulsan la autonomía de 71 mujeres extuteladas a través de los servicios de vivienda y acompañamiento de Amaranta
Las Illes Balears han reducido su deuda en 510 millones en esta legislatura
Victoria estelar del RCD Mallorca ante el Real Madrid (2-1)
El PP Balears propone simplificar los trámites para las familias numerosas y ampliar la vigencia de sus títulos
El Govern impulsa la renovación de la red de agua desalada en Eivissa y un nuevo depósito regulador de 60.000 m³
El Consell de Mallorca invierte más de 230 mil euros para reforzar el Servicio de Bomberos de Mallorca
Amplían los plazos de las ayudas del PITEIB para garantizar la ejecución de los proyectos y el cobro de las subvenciones energéticas
Copyright © noticiasmallorca.es es una marca registrada. Todos los derechos reservados.