
Actualizado el 25/04/2019 16:36 Compartir
"Al Molinar, Port Petit" manifesta la seva indignació amb la propostes de paralització de les obres del port del Molinar que ha plantejat el grup municipal Ciudadanos al Plenari de l'Ajuntament de Palma
Ciudadanos ha presentat una proposta urgent perquè l’Ajuntament acordi instar a l’Autoritat Portuària de les Illes Balears (APB) la paralització de les obres de remodelació, argumentant que no ha existit consens entre els veïnats ni interessats
Canvi de criteri de Ciudadanos
"Al Molinar, Port Petit" considera que resulta incomprensible que aquest grup polític, que va signar ja fa quatre anys el compromís per evitar qualsevol ampliació, ara vulgui paralitzar unes obres que no pretenen una altre cosa que dignificar un espai maltractat pels anteriors concessionaris, el quals no varen realitzar les inversions necessàries per al manteniment del port i de l'edifici.
Victimisme de la Junta Directiva del Club Marítim Molinar de Llevant (CMMLL)
"Al Molinar, Port Petit" adverteix que ni Ciudadanos ni cap altre grup polític haurien de prendre en consideració el victimisme que està utilitzant el president del CMMLL, que havia estat concessionari i que encara no ha acceptat que la seva concessió fa molt que va caducar, i per tant la generositat cap als seus socis per part de Autoritat Portuària hauria de ser agraïda en lloc de menyspreada.
"Al Molinar, Port Petit" vol recordar que aquest president del CMMLL va presentar i defensar projectes d’ampliació que suposaven l’enderroc de tot el port del Molinar i de l'edifici per construir un nou port absolutament desproporcionat, multiplicant primer per set i després per quatre la seva mida, apropiant-se de la mar i destruint el paisatge urbá.
Desemmascarem les falsedats del president del CMMLL
"Al Molinar, Port Petit" considera que darrera la proposta de paralització de les obres presentada per Ciudadanos hi ha l'engany i les falsedats del president d'un club que no ha renunciat a destruir el port i el passeig del Molinar amb el seu projecte absurd, demolidor i amb el qual no quedava en peu ni un trist record del seu passat, que tant reivindiquen com el seu gran bagatge.
Des de la campanya "Al Molinar, Port Petit" (que està integrada per associacions no tan sols del Molinar, si no de tota Mallorca) volem fer una sèrie de observacions per desemmascarar les falsedats de la direcció del CMMLL:
1. Fa més d’un any que la concessió per la gestió del port ha finalitzat, i que el CMMLL ja no és concessionari ni té opcions a prorrogar-la, perquè abans ha de passar per un concurs públic (que haurà de ser públic i transparent). No es pot pretendre que l'administració doni garanties que tornaran a ser els concessionaris un cop acabades les obres, sense participar en cap expedient de concessió administrativa.
2. La actitud de la Junta directiva del CMMLL ha consistit en ignorar durant anys les propostes de participació en la recerca de solucions alternatives als seus projectes, i només ara que la concessió ha finalitzat i han començat les obres sol·liciten arribar a consensos. El CMMLL ha tingut nombroses oportunitats per manifestar les seves opinions i no ho han fet. La seva postura, absolutament minoritària i de destrucció, que únicament defensava els interessos particulars d’un parell de persones, no han estat les idees guanyadores.
3. El concurs d’idees per a l’estudi d’alternatives per la millora de l’entorn port/ciutat i de la operativitat del port del Molinar incloïa un apartat específic per la recopilació d’informació bàsica i dades de partida per l’elaboració d’una anàlisi i pla de gestió d'interessats que preveia entrevistes i reunions amb CMMLL, els treballadors, grups polítics, associacions de veïns, plataformes ciutadanes, etc.
4. Des que va finalitzar la concessió l’APB ha licitat expedients per valor de més de tres milions d’euros, cosa que fa realment inviable reiniciar el procés per cercar ara un consens que ja existeix.
5. Des de l’inici de les obres la Junta Directiva CMMLL ha intentat boicotejar-les i influenciar negativament en la opinió pública, generant un fals entorn de crispació al barri, perquè en realitat no vol renunciar al seu projecte de nou port.
Futur del port del Molinar
"Al Molinar, Port Petit" considera que el futur del port del Molinar és ser un port igual de petit que l’actual, obert a la ciutadania, sense murs ni tanques. Un port que sigui públic, de tota la ciutadania i obert, on tan sols els pantalans estiguin tancats i protegits. Un port que pugui ser gaudit per visitants i veïnats i per tota la ciutadania el general.
Poc favor fa a l'interés general avui Ciudadanos actuant de corretja de transmissió d'uns interessos foscos que sempre han pretès treure doblers per uns pocs d'un espai que és de tota la ciutat i el nostre contacte real amb la mar passejant a Palma.
Al port del Molinar ha guanyat l'interès general i fins ara Ciudadanos estava amb aquesta majoria. Esperem que rectifiquin i no es deixin engalipar per més falsedats.
"Al MOlinar, Port Petit" està integrada per ARCA, Greenpeace, Amics de la Terra, GOB, AVV Vogar i Ciar, AVV Plataforma Salvem es Molinar.
El PP Balears logra que el Parlament impulse la simplificación de trámites para las familias numerosas
El Govern presenta en Menorca los nuevos préstamos participativos y las ayudas del Govern para paliar los efectos de la guerra de Oriente Próximo
La Conselleria d’Educació i Universitats abre la convocatoria de ayudas para impulsar la formación profesional en régimen intensivo
PortsIB declara abandonadas ocho embarcaciones tipo patera y siete motores localizados en Portocolom y la Colònia de Sant Jordi
Entran en vigor hoy nuevas medidas fiscales para facilitar el acceso a la vivienda en las Illes Balears
Salud establece los servicios mínimos para la huelga del personal sanitario médico y facultativo del grupo A1 del Sistema Nacional de Salud
El martes se abrirá el plazo para solicitar la admisión y la matrícula en los grados D y E de formación profesional para el curso 2026-2027
Retiran más de 22 toneladas de residuos de los espacios litorales de relevancia ambiental de las Illes Balears con un proyecto financiado con fondos del ITS
Las reservas hídricas de las Illes Balears se sitúan en el 47% durante el mes de mayo
Toni Nadal clausura el Programa Talent 2026 en Son Espases con la ponencia «Todo se puede entrenar»
El Govern organizará un simulacro de incendio forestal este martes en Andratx
El Consell de Mallorca incorpora el legado de Miquel Àngel Riera a su patrimonio documental
El Consell de Mallorca refuerza el papel del Observatorio de la Infancia y la Adolescencia con nuevas incorporaciones y un plan de trabajo renovado
Marratxí presenta el programa de las Festes de Sant Marçal 2026
El Consell de Mallorca conmemora el Día Nacional de las Lenguas de Signos
PIMEM propone convertir el liderazgo turístico de Balears en una política industrial basada en tecnología, producto local e inteligencia de datos
La Policía Nacional detiene en Ibiza a un hombre por tentativa de homicidio
Autorizan la contratación de la plataforma de cribado del cáncer de mama, colorrectal y de cérvix
El Govern pondrá en marcha el segundo «Cheque canguro», dotado con más de un millón de euros
Copyright © noticiasmallorca.es es una marca registrada. Todos los derechos reservados.