Actualizado el 18/12/2023 12:43 Compartir
La velocitat a la via de Cintura passa a partir d’avui de 80 a 100 quilòmetres per hora. Una mesura reclamada pel tot el sector del transport, taxistes i usuaris i que ha de contribuir a millorar la mobilitat de Mallorca. La implantació està avalada per tres informes tècnics de caràcter ambiental, de traçat i de sinistralitat.
El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat del conseller de Territori, Infraestructures i Mobilitat, Fernando Rubio, han visitat avui la via de Cintura per comprovar la implantació de la mesura nova. «Avui és un dia important per a la nostra illa, en què es fa més evident que el canvi està en marxa a Mallorca. Des d’avui dematí, ja és una realitat la nova velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora a la via de Cintura. Una mesura reclamada i esperada pels mallorquins», ha assegurat Llorenç Galmés.
El president del Consell de Mallorca ha explicat que «aquesta mesura compta amb el suport dels professionals del sector del transport, dels taxistes i dels usuaris. Així mateix, la decisió s’ha pres amb l’aval d’informes tècnics acurats que apunten que hi haurà menys consum de combustible».
El president del Consell ha recordat també que amb la velocitat nova es compleixen totes les normes de seguretat, que la via de Cintura és l’autopista de Mallorca amb menor sinistralitat i que, en els darrers 2 anys, amb el límit a 80 quilòmetres per hora hi ha hagut més accidents mortals que en els darrers 11 anys.
Els informes tècnics
La conclusió principal de l’informe d’impacte ambiental assenyala que: «l’anàlisi realitzada indica que una velocitat màxima de 100 km/h és molt més eficient pel que fa al consum de combustible, especialment en els vehicles pesants. Amb l’increment de velocitat, s’ha estimat un estalvi de 20.078 litres anuals de benzina i 397.755 litres de gasoil per any». A continuació, l’informe tècnic exposa que «la reducció del consum de combustible du associada una reducció de les emissions nocives: les més significatives són les d’11.214 kg/any de NO2 (òxid de nitrogen), 780 kg/any d’MMVOC (composts volàtils de metà), 385 tones/any de CO2 i 320 kg/any de PM10 (partícules en suspensió)».
Respecte a la sinistralitat, l’informe revela que la via de Cintura és l’autopista de Mallorca amb l’índex de perillositat (IP) més baix dels darrers 10 anys. Els tècnics indiquen que «des del 2016 se segueix una tendència a la baixa, tant de l’IP com del nombre total d’accidents, i tots els valors es troben sempre per davall del 30, límit per davall del qual es considera un IP molt baix». Quant a la mortalitat, l’informe exposa que se n’observa un increment des de l’any 2021: fins aleshores, en 11 anys, només hi havia hagut 3 accidents mortals i s’ha passat a 5 accidents mortals en 3 anys.
A més, l’informe sobre el traçat indica que la velocitat a 100 km/hora compleix les normes de seguretat 3.1 IC del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, i aconsella, en dos trams, fer una millora del ferm, ja que és molt més recomanable mantenir la mateixa velocitat al llarg de tota la via.
El Govern convoca las ayudas de patios abiertos para favorecer la conciliación familiar y laboral
SFM eliminará el paso a nivel del camí des Moliners de Santa Maria del Camí con un nuevo paso superior sobre las vías
La ATIB roza los 200.000 pagos mediante Bizum
El servicio de limpieza del litoral retira más de 6,3 toneladas de residuos durante el mes de agosto
El Consell de Mallorca conmemora por la Diada el acto de coronación del rey Jaime II
El Govern cede al IBAVI una parcela en Petra para construir 19 viviendas de protección pública
El Govern destina 2,29 millones de euros al servicio de depuración de Manacor y Cala Murada
La Policía Nacional detiene a un fugitivo tras una espectacular huida por tierra y mar tras ser sorprendido en un domicilio
Son Espases ya supera los 1.600 trasplantes renales desde que se activó el programa en las Illes Balears, hace 41 años
El Govern celebra tres días de cultura, tradiciones y gastronomía con la Feria de septiembre de las casas y centros regionales
El Govern amplía hasta el 30 de septiembre el plazo para adherirse al autoconsumo compartido del ParcBit
El Consell de Mallorca conmemora los 100 años de «La Balanguera» con una mirada a los orígenes del himno de Mallorca
El Ayuntamiento de Alaró renova la señalización de los caminos rurales
Desarticulado un grupo criminal dedicado al tráfico de cocaína a gran escala mediante vehículos con compartimentos ocultos
Detenido en el aeropuerto de Palma un pasajero que transportaba más de un kilo de cocaína en el interior de su organismo
El PSIB-PSOE acusa al Gobierno de dejadez de funciones por no avisar por ES-Alert del episodio de tormentas y fuertes vientos de ayer
SATSE exige el cese inmediato de la directora gerente de Son Espases
La Policía Nacional detiene a un varón por provocar fracturas en ambas muñecas a un trabajador del aeropuerto
La Policía Nacional detiene a un hombre por acometer contra dos personas por su orientación sexual
Cuándo entra en vigor Verifactu y la factura electrónica para autónomos: fechas y claves
Copyright © noticiasmallorca.es es una marca registrada. Todos los derechos reservados.