Política

MÁS reclamará ampliar a los años de la dictadura la investigación de los bienes inmatriculados por parte de la Iglesia

MÁS reclamará ampliar a los años de la dictadura la investigación de los bienes inmatriculados por parte de la Iglesia

Actualizado el 27/01/2022 13:20                Compartir

El diputat i portaveu adjunt de MÉS per Mallorca al Parlament, Josep Ferrà, ha valorat avui positivament les darreres passes legals per esclarir la immatriculació de béns per part de l'Església catòlica. Ferrà, ha destacat que, de moment, l'Església ha admès que 12 propietats (14 segons l'informe i pendents d'esclarir) varen ser inscrites de forma incorrecta i que s'han de retornar als seus propietaris. Molts d'aquests immobles, immatriculats incorrectament i ubicats a Mallorca i Eivissa, són de titularitat pública i pertanyen a diferents municipis.

Josep Ferrà recorda que fou el Grup Parlamentari de MÉS per Mallorca qui, conjuntament amb Podem, presentà una iniciativa parlamentària l'any 2016 per avançar en aquest sentit. La iniciativa defensada per l'aleshores portaveu Adjunta, Margalida Capellà, anava molt més enllà i per això, Ferrà ha avançat que el Grup Parlamentari insistirà de nou. En concret, tal com reflectia la PNL aprovada pel Parlament, plantejava la revisió dels béns immatriculats per part de l'església des de l'any 1946, moment en què el dictador Francisco Franco va voler compensar l'Església catòlica atorgant-li un privilegi especial per la immatriculació de béns de titularitat dubtosa. Un fet, assenyala Ferrà, que cal no deixar de banda.

Amb tot, des del Grup Parlamentari de MÉS per Mallorca s'insta, en primer lloc, a l'Església catòlica a continuar cooperant per tal de revisar totes les immatriculacions produïdes a l'Estat des de l'any 1998 fins a l'any 2015 en virtut del procediment extraordinari atorgat pel Govern espanyol d'Aznar i en virtut d'una llei franquista: 34.961 béns immatriculats per l'Església durant aquests disset anys.


Ahora en portada
Noticias Mallorca