Actualizado el 21/02/2019 19:35 Compartir
La nova ordenança respon a les noves necessitats actuals, més exigents pel que fa tant a garantir el benestar dels animals que conviuen en els espais urbans, així com més estrictes també en les mesures que garanteixin una convivència harmònica entre humans i animals, i respectant sempre els espais públics. Tal i com ha declarat Neus Truyol "l'anterior ordenança havia quedat desfasada en molts aspectes i ara s'han recollit i plasmat en un nova norma moltes demandes socials, tant pel que fa al benestar animal, les necessitats de convivència i respecte, el reconeixement de la tasca de les entitats i voluntaris i l'objectiu fonamental de l'Ajuntament de sacrifici zero d'animals".
El nou articulat és el resultat de la feina dels tècnics de l'Àrea d'Ecologia i Benestar Animal, així com d'un procés participatiu realitzat durant mesos, que ha suposat reunions amb les associacions de protecció animal i la recollida de propostes per internet i les xarxes socials.
Entre les novetats que aporta la nova ordenança en destacaríem les incorporacions en diverses línies:
Aspectes generals de la nova ordenança:
Obligacions i paper de l'Ajuntament de Palma:
Mesures per garantir el benestar animal
Mesures per a una bona convivència
Increment de les quanties de les sancions
La nova ordenança també actualitza i incrementa les quanties establertes com a multes per les sancions lleus i greus. En el cas de les infraccions lleus, la multa passa de 60-300 € a ser de 60 a 750 €. Les infraccions greus passen de 301 a 1.500 a ser de 750,01 a 1.500 €. Les multes per infraccions molt greus es mantenen de 1.500,01 a 3.000 €.
Són infraccions lleus, per exemple, dur els cans sense corretja per la via pública, no disposar de microxip o cartilla sanitària de l'animal, no esterilitzar els animals que estiguin obligats a fer-ho, alimentar animals als espais públics o tenir colomers.
Alguns exemples d'infraccions greus són la presència de qualsevol animal, domesticat o no, als areners i les àrees destinades a jocs infantils dels parcs i els espais lliures urbans; els anuncis de particulars a les vies i els espais públics per a la cria i/o venda, o qualsevol transacció dels seus animals de família; les molèsties a veïns quan aquestes siguin reiterades i continues en el temps.
També són infraccions greus l'abandonament o l'incomplir la responsabilitat de recollida i neteja dels excrements i orins, d'aquesta manera no recollir excrements o no diluir l'orina a la via públic tendrà sancions entre 750 i 1.500 €. Així com altres incompliments relatius a no mantenir els animals en condicions higièniques o sanitàries d'acord amb les necessitats fisiològiques i etològiques de cada animal.
Són infraccions molt greus, per exemple, incomplir el límit del nombre màxim de cans i moixos per habitatge, torturar i maltractar els animals o infligir-los danys, patiments o molèsties gratuïtes, utilitzar qualsevol classe d'artefactes destinats a limitar o impedir la mobilitat dels animals, que els produeixin danys o patiments o que els impedeixin mantenir el cap en posició normal o mantenir als animals en estat de desnutrició o assedegats.
Amb aquesta nova ordenança municipal Neus Truyol afirma que l'Ajuntament estarà a l'alçada de les demandes ciutadanes en matèria de benestar animal i convivència, unes demandes cada vegada més exigents. "Tenim una societat capdavantera en la seva preocupació pel benestar dels animals i l'Ajuntament de Palma havia de donar una resposta a aquesta inquietud, per això presentam aquest norma que respon a la sensibilitat social actual".
La Policía Nacional detiene a una mujer por sustraer una tarjeta de crédito de un compañero de trabajo y comprar con ella
La Guardia Civil ha investigado a un piloto de Rallye durante las verificaciones llevadas a cabo en una prueba deportiva
Previsión de visibilidad los días 29 y 30 de abril para analizar los distintos escenarios vinculados a la gestión del eclipse solar total de 2026
El PP condena que el PSOE renuncie a reclamar 350 millones para las carreteras de Mallorca a Pedro Sánchez
La Policía Nacional detiene a un hombre por impago en un hotel por importe de más de 6.000 euros
El PSIB-PSOE reclama al Consell de Mallorca que acelere la tramitación y ejecución de la Ronda Norte de Artà
SATSE Baleares logra 2.500 firmas en tres semanas para frenar la fuga de enfermeras en Mallorca
Aprobada la convocatoria de la bolsa temporal de plazas turísticas de alquiler vacacional
El Consell de Mallorca pone en marcha la convocatoria de ayudas para restaurar los molinos históricos de la isla
La conservación de la madera del pecio de Ses Fontanelles es excepcional
El PP registra en el Parlament la ley Antiokupación que Armengol tiene bloqueada en el Congreso
La red de transporte interurbano del TIB pone en marcha la línea de bus de propulsión eléctrica que conecta la costa de Calvià
El Govern financia la construcción del Centre Pere Pascual en Inca con 1,75 millones de euros
El Govern impulsa más de 13 millones de euros de inversión para modernizar la industria de las Illes Balears
El Govern acerca el pescado de las Illes Balears a los futuros cocineros con un taller de pesca local sostenible
El Grupo Socialista denuncia el desalojo improvisado de la prisión vieja de Palma y acusa al IMAS de abandonar a las 200 personas que vivían allí
El Consell de Mallorca lliura el V premi Flor d’Ametler als germans Daniela i Javier pel seu projecte «Sentir Mallorca»
Profesionales sanitarios y pacientes advierten del impacto de la Enfermedad Renal Crónica en Baleares, donde unas 1.400 personas necesitan de tratamiento de diálisis o trasplante para poder seguir viviendo
La Policía Nacional detiene a cuatro personas por amenazar y coaccionar con armas blancas a los moradores de una vivienda
El PP de Manacor denuncia la subida del precio del agua impulsada por MÉS y PSOE
Copyright © noticiasmallorca.es es una marca registrada. Todos los derechos reservados.